Arabanızın fren balataları nasıl kontrol edilir

Araçtaki fren balatalarını kontrol edin

Araç üzerindeki fren balataları aşınan parçalar arasında yer alır ve bu nedenle belirli bir güvenlik riski taşır.Bu nedenle düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi çok önemlidir. Çünkü ancak sağlam bir fren sistemi ile aracınızla daha uzun mesafeleri sorunsuz bir şekilde kat edebilirsiniz. Fren balatası imalatı uzmanlık gerektiren bir konudur.

Fren balataları test edilmeli ve kalite uygunluğu kontrol edilmeli. Fren balatası test cihazları bu konuda yardımcı olabilir

Fren aşınması

Birçok araç, mevcut tekerleklerin doğrudan metal disklerle bağlantılı olduğu modern fren diskleriyle donatılmıştır. Fren balataları, fren kaliperinin iç kısmında bulunur. Fren her çalıştırıldığında, fren kaliperine bir piston bastırılır ve balatalar fren diskiyle temas eder. Süreç, arabayı buna göre frenler. Takılan fren balataları, bir fren diskinden önemli ölçüde daha yumuşak bir malzemeden yapıldığından, burada aşınma özellikle yüksektir. Bu nedenle genellikle pedlerin daha sık değiştirilmesi gerekir. Çünkü araçtaki her küçük frenleme hareketinde balatalar her zaman (en az) aşınır. Belli bir süre sonra aşınma o kadar fazladır ki frenleme etkisi yavaş yavaş azalır. O zaman fren balatalarını değiştirmenin zamanı geldi.

FREN BALATALARI VE DİSKLERİ NASIL ÇALIŞIR. Bu konu hakkındaki yazımıza göz atabilirsiniz


 

Fren balatalarının kontrol edilmesi

Çok fazla uzmanlık bilgisine sahip olmasanız ve bir servise gitmenize gerek kalmasa da aracınızın fren balatalarını kontrol edebilirsiniz. Balataların iç kısmında, fren diski temas ederse gıcırdamaya başlayan bazı metal pimler vardır. Bu, sosların yavaş yavaş inceldiğinin işaretidir. Hassas bir kontrol için, aracın bir kaldırma platformuna yerleştirilmesi ve net bir görüş için ilgili tekerleklerin gevşetilmesi tavsiye edilir. Çoğu araç için temel kural, kalınlığın 4 mm'den az olmaması gerektiğidir. Bu değer, diğer şeylerin yanı sıra, aracın motor gücüne de bağlıdır. Özellikle otobanda uzun yolculuklar veya hızlı yolculuklar söz konusu olduğunda, yeterli miktarda güce sahip olmanız gerekir. Böyle bir kontrol, garajda her muayene yapıldığında da gerçekleşir. Fren balatalarına ek olarak, tüm fren sistemi de burada hassas bir şekilde kontrol edilir.



Bir değişiklik ne zaman gereklidir?

Fren balatalarında gerçek mekanik aşınma ve yıpranma önemli bir rol oynar. Belirli, sabit bir kilometreden sonra düzenli bir değişiklik, ilgili araç kullanımına bağlı olduğundan burada genellikle bir anlam ifade etmez. Ağır ve sık frenleme ile balatalar 50.000 km'den sonra aşınabilir. Başka bir sürücü ise daha dikkatli bir sürüş tarzıyla 100.000 km'ye kolayca ulaşabilir. Bununla birlikte, aşınma ve yıpranma belirtileri gösterdiğine dair bazı işaretler vardır. Bu, örneğin, fren mesafesi önemli ölçüde uzunsa veya her seferinde hafif bir tırmalama veya gıcırtı sesi duyulabilirse söz konusu olabilir. Bazı modern araçların fren aşınması için kendi uyarı lambaları da vardır. Sürüş sırasında fren pedalının "titremesi" ayrıca yüksek aşınmanın (veya fren sistemindeki diğer sorunların) bir işareti olabilir. Sürücü olarak pedala bastığınızda frenin çok yavaş tepki verdiğini hissetseniz bile mutlaka kontrol etmelisiniz. Çünkü, güvenliği büyük ölçüde tehlikeye atabileceğinden, fren sistemi alanında herhangi bir risk almamalısınız.


FREN BALATASI NEDİR & NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLİR? bu konudaki yazımızı bu linkten okuyabilirsiniz.

Frenler üzerinde çalışmak: Uzmanlık esastır!

Aracın fren sistemi üzerinde çalışırken uzmanlık bilgisine sahip olmak esastır. Bu nedenle faaliyetler en iyi şekilde uzman bir atölye tarafından yapılmalıdır, çünkü sonuçta bu sizin kendi güvenliğiniz ile ilgilidir. Fren balatalarını değiştirirken, ilgili aşınma ve yıpranmaya bağlı olduğundan, bunların her zaman ön ve arkada aynı anda değiştirilmesi gerekli değildir. Önden çekişli bir araçta genellikle ön balatalar etkilenir. Her zaman eksen başına, her iki tarafta da bir değişiklik yapılmalıdır. Bileşenler yüksek kalitede, ideal olarak üreticiden orijinal parçalar veya OEM kalitesinde olmalıdır, çünkü yalnızca bunlar gerekli koşulları karşılar ve yüksek düzeyde güvenliği garanti eder. Özellikle ucuz modeller genellikle kalitesizdir ve çok çabuk yıpranır, bu nedenle bir sonraki değişiklik yakında gündeme gelecektir. Fren balataları değiştirildiğinde, fren kaliperinden çıkarılır ve ardından tekrar sabitlenir. Çoğu atölye için böyle bir değişiklik rutin bir işlemdir ve çok kısa sürede gerçekleştirilebilir. Kısa bir "alıştırma dönemi" veya "alıştırma dönemi"nden sonra, yeni fren balataları güvenilir şekilde çalışır ve güvenli frenleme sağlar.

PWR BALATA Fren balatası imalatında öncü firmalardandır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar