Hangi Disk Fren Balatalarını Almalısınız?

Hızlı durabilmek, hızlanmadan çok daha önemlidir, bu nedenle doğru fren balatasını seçmek, herhangi bir araba modifikasyon sürecinin hayati bir parçasıdır.

Hepinizin bildiği gibi, bir arabanın durma gücü, herhangi bir beygir gücü rakamı veya tork çıkışı kadar önemli olabilir. Bir hafta sonu turuna çıktığınızda ve en sevdiğiniz virajlara yaklaştığınızda, ayağınızı orta pedala uyguladığınızda buna karşılık gelen bir fren kuvveti oluşturacağından tam olarak emin olmak istersiniz.

Aynı zamanda, frenlerinizin oluşturabileceği yalnızca belirli bir miktarda durdurma kuvveti vardır. Frenler, dönen fren diskinin torkunun üstesinden gelerek, dört tekerleği de tamamen kilitlemek için yeterli gücü yaratmak amacıyla, bir aracın ağırlığı ve gücü dikkate alınarak belirlenir. O andan itibaren, arabayı durdurmak için gerekli sürtünme kuvvetini üretmek lastiklere düşüyor. Bu nedenle, yarışa özel frenlere ve bazı ucuz geri dönüştürülmüş sokak lastiklerine sahip olmanın bir anlamı yok.

Balataların rotorlar üzerinde sahip olabileceği tutuşu en üst düzeye çıkarmak için, frenleme ve sıcaklık taleplerini karşılamak için balata bileşimi içinde farklı malzemeler kullanılabilir. Sonuç olarak, en önemli rakam, fren balatası ile rotor arasındaki sürtünme katsayısıdır, çünkü bu, dönen fren diskinin kinetik enerjisini ısı olarak bilinen termal enerjiye dönüştüren ana faktördür.

Bu ısı enerjisinin tutulması, malzemenin termal iletkenliği tarafından yönetilir. Fren balatalarının belirli çalışma sıcaklık aralıkları vardır ve sürekli sert frenleme, ısıyı çevreye yeterince hızlı dağıtamazlarsa balataların aşırı ısınmasına neden olabilir, bu nedenle yüksek bir termal iletkenlik gerekir.

Tüm bunları bir perspektife oturtmak için, farklı otomobil senaryoları için doğru malzemeyi seçmenize yardımcı olmak üzere her birinin özelliklerine bakarak farklı tipteki fren balatalarının hızlı bir özetini burada bulabilirsiniz.


Metalik olmayan (organik)

Ana Fren Balatası Çeşitleri Nelerdir ve Hangisi Size Uygun? 
Fren balatasının en yumuşak şekli olan metalik olmayan balatalar, tümü önemli miktarda ısıya dayanacak şekilde üretilmiş ve kürlenmiş küçük bir metal elyaf serpiştirmesiyle birlikte selüloz gibi farklı cam, kauçuk ve reçine kombinasyonlarından oluşur. Ortaya çıkan kompozit nispeten yumuşaktır ve bu nedenle çabuk aşınır, ancak fren disklerinde kolaydır. Bu, onları günlük yol sürüşü dışında herhangi bir şey için fakir yapar ve o zaman bile sık değiştirmeyi önlemek için daha metal bazlı bir balata tercih edilir.

Organik balataların hızlandırılmış aşınması, yakındaki bileşenleri kaplayan ve aynı zamanda biraz acı verici olabilen büyük miktarda fren tozu ile sonuçlanır. Asbestten (ısıyı dağıtma yeteneğinden dolayı) üretilen metalik olmayan pedler, havayla birlikte toksik madde etrafında dönen sağlık ve güvenlik sorunları nedeniyle hızla diğer bileşiklere çevrildi.

Yeni bileşiklerin doğası, bu tip balataların yalnızca büyük fren taleplerinin nadiren gerekli olduğu uygulamalarda kullanılması gerektiği anlamına gelir. Kauçuk veya cam kompozitler kullanan tamamen organik fren balataları bulunabilir, ancak bunlar düzenli kullanıldığında çabuk aşınır. Kevlar pedler pahalı bir alternatiftir - çelikten altı kat daha güçlüdür - ve organik bir ped için çok daha az performans dezavantajı sağlar.


Yarı metalik


Bunlar bugün satılan arabaların çoğunda bulunur. Ağırlıklı olarak metalik bir hibrit bileşik oluşturmak için hem sentetik hem de metallerin bir kombinasyonunu kullanırlar. Liflerin malzemesi seçildikten sonra, bir organik reçine kullanılarak birbirine bağlanır. Daha sonra önceden belirlenmiş şekillerde kalıplanırlar ve dayanıklılıklarını artırmak için üç ila beş saat boyunca bir fırında pişirilirler.

Bileşiğin metal unsuru, onları tamamen organik varyantlara göre ısıya ve aşınmaya karşı daha dirençli kılar, ancak metal, düşük sıcaklıklarda daha esnek sentetik malzemeye göre daha düşük bir sürtünme katsayısına sahip olduğundan, aynı frenlemeyi oluşturmak için biraz daha fazla pedal gücü gerekir. soğukken yarı metalik pedlerle zorlayın.


Bileşime daha fazla metal eklenmesi (yaklaşık yüzde 60), metalik balataları organik malzemenin varlığından daha uzun ömürlü olması gereken ağır frenleme durumları için uygun hale getirebilir. Bu yüksek özellik, yüksek tork girdileri nedeniyle hızla dönen büyük rotorlardan gelen kinetik enerjiyi fitillemek için sürekli olarak büyük fren kuvvetlerine ihtiyaç duyan performans otomobilleri ve ağır araçlar için mükemmeldir.

Tipik olarak sinterlenmiş çelik, grafit veya demir kullanılarak yapılan yarı metalik fren balataları yüksek ısı iletkenliğine sahiptir ve - soğutma için uygun fren kanalları ile birleştirildiğinde - en yoğun koşullarda bile yüksek performanslı bir otomobilin üstesinden gelmesi gereken her şey olabilir. günleri takip et.

Seramik

Ancak, bir dizi çelik balata, aşırı ısınma setleri olarak hala fren solmasına yol açıyorsa, o zaman bir dizi tam seramik fren balatası için bombalamaya değer olabilir. Tamamen üretim masrafları nedeniyle en pahalı süper arabalarla sınırlı olan bu yüksek özellikli balatalarda kullanılan seramik bileşik, çok sert, sürekli şiddetli frenlemeden kaynaklanan ısıyı emmede son derece iyidir.

Bu, dayanıklılık yarışları gibi olaylarda bile, üzerlerine yüklenen taleplerden sürekli olarak kurtulabilecekleri anlamına gelir. Ancak bu özellik, seramiklerin çalışma sıcaklığına ısınmasını zorlaştırır ve bu da günlük sürüş için bir engel teşkil edebilir.

Seramik içinde kilin kullanılması, bu pedlere, bileşik içine kalıplanmış küçük bir yüzde bakırın mevcudiyeti ile sağlanan güç ve dayanıklılık ile birlikte soğuk olduğunda organik bir pedin yüksek sürtünme katsayısı avantajını verir.


Her tip fren balatasının dezavantajları vardır; organik balatalar normalde genel kullanım için çok yumuşaktır, metalik balatalar fren disklerinde çok serttir ve daha fazla gürültü ve toz oluşturur ve seramikler ısınması sonsuza kadar sürmesinin yanı sıra feci şekilde pahalıdır. Ancak herkes için hangi bileşiğin kullanılacağının seçimi uygulamaya bağlıdır.

Örneğin, bir sokak arabasında yüksek sıcaklıklı çelik veya seramik balatalara sahip olmak, balataların nadiren - hatta hiç değilse - optimum performans sıcaklıklarına ulaşacağı düşünüldüğünde israf olur. Sonra tekrar, stok metalik veya organik balatalarla ciddi bir dağ veya pist sürüşü yapacaksanız, aşırı ısınma ve fren pedalının korkutucu derecede uzun hissetmesi riskini alırsınız. Sprint yarışlarında, sürtünme katsayısı öncelikliyken, dayanıklılık yarışlarında, sürtünme özelliklerini pencereden dışarı atmadan uzun ömür çok önemlidir.


Bu adamlar en ufak bir fren balatalarını umursamıyor gibi görünüyor.
Fren balatalarınızı biraz daha performans odaklı bir şeyle değiştirmek, aracınızın durma gücünü kaputun altındaki itici güçle aynı hizaya getirmek için basit ve ucuz bir değişiklik olabilir. Ancak rotor etkileşimi, ısıl iletkenlik ve kullanılabilir sürtünme katsayısı gibi sayısız faktörün devreye girmesiyle, sizin için kullanılabilir olan bileşiğin tam özellikleri konusunda biraz araştırma yapmaya değer. Frenler - lastikler gibi - asla ihmal edilmemesi gereken bir alandır. Bu yüzden sonunda o destansı yolculuğa çıkmaya veya arabanızı ilk kez takip etmeye karar verdiğinizde, balatalarınızın işe uygun olduğundan emin olun.



Yorumlar

Popüler Yayınlar