YÜKSEK FREN PERFORMANSI İÇİN HANGİ FREN BALATASI

Hız tüccarları bunu kabul etmekten hoşlanmayabilir, ancak zamanında durabilme yeteneği, yıldırım hızında hızlanmanın öneminden çok daha ağır basar. Bunu akılda tutarak, uygun fren balataları, sürücülerin yolda güvenliğini sağlamak için bir yol kat eder.

Peki onlar ne? Basitçe söylemek gerekirse, fren rotorlarına gerekli basıncı ve sürtünmeyi uygulayan ve bir arabanın durmasını sağlayan bileşen.

Daha teknik bir tanım, yüzeylerine sürtünme bazlı bir malzeme ile bağlı olan çelik destek plakaları olduklarını açıklayacaktır. Bu sürtünme, aracın kinetik ve termal enerjilerini dönüştürmek için kullanılır.

Bunlardan ikisi fren kaliperine yerleştirilmiştir , sürtünme yüzeyleri rotora yöneliktir. Frene her basıldığında, kaliper bu balata çiftini dönen rotora kenetliyor ve - sanki sihirli bir şekilde - ilgili basınca bağlı olarak bir araba yavaşlıyor veya tamamen duruyor.

Yeterli fren balatalarının olmaması, tekerleklerin aşınmasına, fren gücünün azalmasına ve nihayetinde - hasarlı bir fren sistemine yol açacaktır.

Yine de birçokları için, fren balataları yıllık bir MOT'u geçtiği sürece, nasıl ve neden önemli değildir. Ancak farklı modeller, sıradan sürücülerin bile ilgisini çekmesi gereken farklı modeller için uygundur.



YARI METALİK

Belki de en yaygın bulunan fren balataları olan yarı metalik modeller %30 ile %65 arasında metalden oluşur. Ek malzeme, diğerleri arasında çelik yünü, tel ve bakır içerebilir.

Bu elementler üzerine yerleştikten sonra organik reçine ile birbirine bağlanır. Buradan önceden belirlenmiş şekillerde kalıplanır ve daha fazla dayanıklılık ile sonuçlanan bir fırında pişirilir.

Bu sağlamlık, birçok avantajından biridir. Yarı Metalik pedler ısıya dayanıklıdır ve rotorlarda Seramik eşdeğerlerine göre çok daha kolaydır. Daha ucuz olma eğilimindedirler ve - yaklaşık %60 metal bulunduğunda - uzun bir yol veya pist şeridinde ani frenlemeye uygundurlar.

Gerçekten de Yarı Metalik fren balataları belki de en çok yüksek performanslı yarış arabalarına uygundur. Bir anda 0-60mph yapan bir aracınız varsa, bu sizin için bir seçenektir.

Tüm ped türlerinde olduğu gibi, bu durumda aşırı, düşük sıcaklıklara karşı olumsuz bir reaksiyon olan olumsuz taraflar vardır. Onu Antarktika'da gezintiye çıkarmaktan kaçının.


SERAMİK

Açık ara en değerli seçenek, bir dizi seramik pede sahipseniz, muhtemelen bir süper arabaya sahip olmanızdır. Neden maliyet? Gerçekte, en sert, en keskin duruşlardan bile üretilen ısıyı emerek mükemmel frenleme sağlarlar.

Seramik elyaf ve benzeri dolgu malzemelerinden oluşan bu pedler, bu blogda yer alan diğer pedlerden daha temiz ve daha sessizdir. Özellikle organik pedlerden daha iyi performans göstererek daha uzun süre dayanırlar.

Önemli bir dezavantaj, onları bir çalışma sıcaklığına ısıtmanın ne kadar uzun sürdüğüdür. Bu nedenle, seramik pedler ralli için ideal olsa da, okul koşusu veya haftalık alışveriş gibi yerlerde nadiren optimum performans ısısına ulaşan ortalama bir arabaya takıldığında neredeyse anlamsızdırlar.


DÜŞÜK METALİK NAO

%10 ile %30 arasında bakır veya çelik ile karıştırılmış organik bir formülün sonucu olan Düşük Metalik NAO seçeneği ile daha iyi kırma gerçekleştirilir. Bu tarif kesinlikle ısı transferinde yardımcı olur. Bununla birlikte, bunlar gürültülü taraftayken, eklenen metal toz yolunda bol miktarda oluşturabilir.


ASBESTSİZ ORGANİK

Adından da anlaşılacağı gibi, bu fren balataları büyük ölçüde organik malzemelerden yapılmıştır. Bu her zaman böyle değildi. Gerçekten de, pedlerin asbestten yapıldığı, yalnızca mineralin sağlık ve güvenlik endişeleri nedeniyle diğer bileşiklerle yer değiştirdiği bir zaman vardı.

Daha yumuşak ve nispeten sessiz olan daha yeni versiyonlar, selüloz gibi reçinelerin yanı sıra cam elyafı, kauçuk veya Kevlar içerebilir.

Asbestsiz Organik balatalar, fren disklerinde daha kolay olmasına rağmen hızlı aşınır ve yalnızca günlük yol sürüşü için uygundur. Dahası, kendilerini düzenli frenlemeye ödünç vermiyorlar.

Yukarıda bahsedilen Kevlar seçeneği - en pahalı olmasına rağmen - en azından daha az dezavantajla geliyor.


Yorumlar

Popüler Yayınlar